Wikiplayer

joi, 25 mai 2017

De sfarsit de Mai


Roz pal si roz mai putin pal. 
Incet, incet se trec trandafirii mei. 


In ultima saptamana a plouat de doua ori, ieri mai cu spor.
S-a racorit binisor, petale ofilite s-au asternut pe aleile gradinii si brusc si-au luat avant micozele. Rosiile au fusarioza si le tratez cu usturoi, caldarusele si tufele de Euonymus s-au " fainat " si  pe lastarii fragezi ai glicinei s-au inmultit afidele. Are si paradisul meu problemele lui. 


21 de comentarii:

  1. Eu as intra in panica ...chiar nu as stii ce sa fac! :)
    Succes in lupta cu daunatorii! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. trandafirii acum incep sa infloreasca timid, cald nu e, dar afide, melci si alti daunatori avem la greu.
    ce-ar fi paradisul daca n-ar mai avea si el probleme din cand in cand? :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Pastel de mai.
    Spor la eliminarea micozelor!

    RăspundețiȘtergere
  4. Mie imi pare rau ca se trec trandafirii, sunt asa de frumosi! Despre micoze si fusarioza nu stiu nimic, noroc ca tu nu ai nevoie de stiinta mea :) Azi dimineata am admirat de-a trandafiri pe drum, s-a umplut Bucurestiul si sunt superbi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Toate trec si-apoi ciclul reincepe.
      Tu ai o parere prea buna despre mine, Mihaela :) Pur si simplu invat din mers. Treaba e ca nu merg prea bine leacurile naturale si nu vreau sa trec la artileria grea ...
      Ma bucur ca a inflorit Bucurestiul !

      Ștergere
  5. e trist cu atâţia ''invadatori''... păcat de plante ! dar ştiu că ai ac de cojocul ''invadatorilor''...
    trandafirii tăi minunaţi au început să înflorească mai demult - la noi de-abia au început !
    la noi a plouat tare puţin... aşteptăm !
    cu drag, îţi doresc multă sănătate şi spor la grădinărit !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca sta ploaia o sa am treaba sa stropesc cu piatra vanata si alte cele. Cel mai probabil in weekend. Acum tuna si fulgera ...
      Eu sunt devansata o luna. Infloresc crinii si trandafirii trebuie curatati ca sa ii pregatesc de vara. Sa va bucurati de multe flori si de ploaie cu masura, draga mea japoneza ! Toate cele bune !

      Ștergere
  6. Trandafirii tai se trec,ai mei abia infloresc.Am si eu probleme cu insectele rele,dar o rezolvam no

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De-acum o sa ma uit la trandafirii vostrii :) Problemele, da, le rezolvam noi cumva sau se rezolva singure.

      Ștergere
  7. It´s a shame that the roses spoil, Dani, to me I spend the same... The beauty is brief.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Yes, the beauty is brief but she will come back. Gardeners must have patience :)

      Ștergere
  8. Florile trandafirului roz zici ca sunt facute din panglicute de funda. Superba si culoarea ! Intotdeauna cand vad rozul acesta fanat ma duce cu gandul la finete si eleganta.

    Imi pare tare rau ca ai probleme in gradina. Vor trece si ploile astea, iar soarele va rasari din nou, atat la propriu cat si la figurat.
    Weekend placut cu mult spor in gradina !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E un trandafir de moda veche :) Frumos in toate fazele infloririi, chiar si cand se ofileste fara sa-si deschida de tot bobocii ...
      O sa treaca cumva problemele, nu ma agit prea mult. O sa stropesc si o sa fac tot ce e posibil si apoi o sa astept. Maine merg sa iau ceva rasaduri de rezerva sa umplu golurile in parcela rosiilor.
      Multumesc, Mihaela ! Spor si tie si odihna placuta !

      Ștergere
  9. Hallo dear Dani,
    The roses you photographed so wonderful are fantastic. The translator works in a way that I don't understand what your problems in the garden are. I hope your problems in the garden will be over soon. Yes, I am inside the house!! It's to hot to be outside now. Over 30C is to much for an old Dutch lady. (fun).
    Have a wonderful day dear friend xxxx
    Rosehugs Marijke (love your music).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hi, Marijke ! :)
      Thank you, my friend ! I have some problems with mildew and a new fungus named Fusarium ... I lost some tomatoes but after some treatment with garlic they are better.
      So hot in Holland ? Wow ! Well, summer is there too :)
      Glad you liked the playlist :)
      Have a great weekend, my dear ! Rosehugs !

      Ștergere
  10. sunt minunati, tare as fi vrut sa vad un loc cu multi! am programat ceva dar nu pot merge din pacate!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Gradinile ne asteapta :) Noi trebuie sa ne facem timp de ele ...

      Ștergere