Wikiplayer

miercuri, 2 august 2017

Romania pitoreasca


Prima noastra minivacanta de vara s-a terminat. 
Baietii sunt la bunici, casa e goala si daca fac abstractie de trupa de mesteri ce sapa de zor la drumurile din zona si ne trezesc in zgomot sinistru de buldoze, in rest e liniste si pace. Culegem rosii, mancam salata de doua ori pe zi, facem bulion si zacusca, udam de zor si ne relaxam la domiciliu.

La mijlocul lui Iulie in Romania a fost la fel de cald ca aici. Sufocant de cald in unele zile. Umiditatea aerului ajunsese la 80 %. Ca urmare, anul asta n-am facut prea multi kilometri. Escapadele au constat intr-o zi la Timisoara si trei zile pe malul Dunarii, cu mici escale in Orsova si Baile Herculane. 

M-am bucurat sa gust rosii bune in Mehedinti si de pe marginea drumului am cumparat cei mai buni pepeni, dulci si zemosi. 

N-am apucat sa fotografiez capitele de fan de pe costise si din lunci ...

Piata Unirii - Timisoara

Detaliu al machetei de bronz a Cetatii Timisorii - Piata Libertatii

Piata Libertatii - Timisoara

Fantana cu pesti din Piata Operei - Timisoara

La restaurantul sarbesc, Dinar - Timisoara

Biserica Neprihanita Zamislire - Orsova

Baile Herculane - Parcul Central

Tabula Traiana - la iesire din Cazanele Mici

Hibiscus la ceas de seara pe malul Dunarii

Pe terasa pensiunii, asteptand ca Dunarea sa devina albastra

 ... cu un pahar de vin  si o portie enorma de papanasi cu dulceata de afine 

Albastru de Dunare

Salcii plutitoare intr-un cadru paradisiac
Sper ca v-am racorit cu imaginile Dunarii  💙 💙 💙

23 de comentarii:

  1. Minunate fotografii, minunate amintiri!
    Ce aţi mâncat bun la restaurantul sârbesc, cu sosul ăla care pare răcoritor?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am mancat traditionala plescavita si un muschiulet umplut, foarte fraged. Sosul era cu branza. Bun, dar condimentat :) Noroc ca vinul era excelent :)

      Ștergere
  2. Bine ai revenit. Asa cum ne-ai obisnuit, albumul de vacanta este superb iar locurile imortalizate mertia cu adevarat sa le vizitezi(o mica parte din Romania pitoreasca). Sa aveti o vara linistita cu roade bogate.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bine ne-am regasit !
      Da, o mica parte din Romania pitoreasca :) M-am bucurat mai ales ca am avut parte de conditii bune de cazare si de multa amabilitate. Incepem sa invatam ceva in materie de turism.
      Toate cele bune, Vasile !

      Ștergere
  3. sa va fie de bine si sa mai petreceti vacante frumoase! nu am fost de mult la Cazane, chiar as vrea!

    RăspundețiȘtergere
  4. Foarte frumos ai surprins totul: pozele din Timisoara mi se pare ca sunt dintr-o alta tara, cele cu mancare sunt atat de apetisante incat imi vine sa musc din ecranul computerului, iar poza cu teresa de la Septembrie este mai frumoasa decat orice alta poza de pe site-ul lor ! :)
    Zi usoara, Dani !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Timisoara e foarte curata si centrul s-a schimbat mult in bine. Ne-am bucurat sa descoperim un restaurant cu mancare traditionala sarbeasca si vinuri banatene :) Il recomand cu caldura. Cel original e in Vrsac, in Banatul sarbesc. L-am pus pe lista pentru o aventura viitoare :)
      Terasa pensiunii e cireasa de pe tort din punctul de vedere al cazarii acolo, trebuia sa figureze in raportul de calatorie. Greu a fost sa aleg poza :)
      Ma bucur ca ti-au placut fotografiile ! Zi usoara si tie, Mihaela !

      Ștergere
  5. Răspunsuri
    1. Primul capitol s-a incheiat. Mai urmeaza unul mic in Septembrie :) Merci, Geta !

      Ștergere
  6. Daaa. Frumoase fotografii!Spor la lucru!

    RăspundețiȘtergere
  7. ooooo ce frumos e Banatul!!! ;) minunata calatorie!!!

    RăspundețiȘtergere
  8. Cat de profund acest albastru de Dunare!
    Hihi in viata mea nu am vazut papanas asa de acoperit. Si mie mi-a placut mult Timisoara...
    Super poze, zile senine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Doar la ceas de seara e albastra Dunarea :)
      Papanasul a fost desertul favorit al intregii trupe. Best seller :)
      Timisoara, daa ... as vrea sa ma pot plimba mai des pe strazile centrului vechi si pe bulevardele umbrite de tei.
      Ma bucur, ca ti-au placut pozele !
      Zile frumoase, Mihaela !

      Ștergere