Wikiplayer

marți, 21 aprilie 2015

Ploaie parfumata


La intoarcerea din Creta, m-a asteptat dumneaei.

Privita de jos in sus ...


... si de pe veranda de la etaj .


Ploua agale cu petale matasoase.
Pe trepte se aduna gramajoare movulii. 
Pasari galagioase se ascund printre ciorchini. 
Iar eu ii dau tarcoale si ma imbat cu parfum.

Anul asta glicina e mai inflorita ca niciodata.

42 de comentarii:

  1. O "ploaie" care te revigorează. Câtă serenitate! Îmi place mult unghiul din prima fotografie. Eu mai trebuie să aștept un pic să înflorească și aici. O seară parfumată în continuare! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daaa, o ploaie terapeutica :) Am facut mai multe poze privind in sus, dar pana la urma am ales-o pe cea cu coltul casei. Ma bucur ca iti place ! E o provocare sa fotografiez plantele din mica mea gradina cat mai variat. O seara frumoasa si tie, Gy !

      Ștergere
  2. Îmi place acest cățărătoare pentru frumoase buchete său de flori și parfum. Ai minunat floare. Spuneți sănătate și sărut.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E minunata, doar ca e mult de lucru cu ea. Dar frumusetea cere sacrificii :) Pozdrawiam i buziaki, Gigo !

      Ștergere
  3. Este o frumusete.Am si eu ,dar mai dureaza pana o sa infloreasca.Chiar daca nu ne-ai spus, eu am stiut ca esti in Creta.M-am documentat cu culorile minunate. Cu drag,

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E o cuceritoare, la propriu si la figurat :) Am intalnit una exact la fel pe stradutele minunatei Chania ... ah, pe de-o parte nu-mi venea sa ma intorc acasa si pe de alta parte imi faceam griji pentru gradina :)
      Iti urez sa te bucuri de glicina ta si sa infloreasca ca in povesti ! Te imbratisez, Flori !

      Ștergere
  4. E foarte, foarte frumoasă!

    Eu de multă vreme admir nespus glicinele.
    În sfârșit, s-a prins și la mine, cea plantată anul trecut. Sper ca anul ăsta să înflorească.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa ai rabdare cu ea, nu infloreste imediat. La mine a facut prima floare dupa patru ani de la plantare, dupa ce a ajuns sa imbrace balustrada verandei de la etaj, in anul urmator a avut vreo zece flori si de atunci da recital.

      Ștergere
  5. Ador glicina, intotdeauna am visat la o terasa acoperita toata cu glicina, unde sa stau serile sa-i admir si sa-i miros ciorchinile. Norocoaso!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ah, daca ai stii cat am asteptat-o ... Daca n-ar fi inca noptile prea racoroase, as dormi cu usile de la veranda larg deschise, ca sa nu pierd nici o picatura de parfum. O sa ai si tu glicina ta in viitor, Green, sunt absolut sigura :)

      Ștergere
  6. M-a impresionat aceasta glicina,foarte frumoasa! M-as bucura sa pot s-o si vad intr-o primavara! Amandoua iubim florile . Acum ma uit doar virtual,dar am sentimente de relaxare. Va imbratisez si ma gandasc la voi cu dor !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu atat mai mult, cu cat glicina e adusa din curtea ta, mama :) E splendida ! Si eu te imbratisez si te sarut de multe ori !

      Ștergere
  7. Aha, de cand o astept pe frumoasa aceasta! :) Cand am deschis blogul, si-am vazut-o, te rog sa ma crezi, ca mi-a trecut un fior prin tot corpul, atat eram de impresionata!
    Este o frumoasa si-o superba! Doamne, nu mai stiu ce cuvinte sa folosesc. :)
    Dani, felicitari pentru rabdarea si dragostea cu care ai ingrijit-o si bibilit-o! Si, te rog frumos, sa-i mai faci niste poze si sa ni le arati si noua. O, ce zi frumoasa am, tra la la la!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Trebuia sa mentionez ca pozele sunt cu dedicatie :) Am si altele, mai de aproape, dar n-am reusit sa le incarc pe toate. O sa le vezi in zilele urmatoare :)
      Ingrijirea ei se rezuma la tuns :) Dupa ce matur petalele de pe toate balcoane, incepe distractia cu glicina. Daca nu in fiecare weekend, atunci tot la doua saptamani tai lastari intr-o veselie. Foarfeca de tuns nu paraseste masuta de pe veranda pana toamna tarziu, cand dumneaei isi pierde frunzele.
      Seminte iti pot trimite cate vrei, dar cred ca ar intarzia prea mult sa infloreasca o glicina obtinuta din seminte si nici nu-i sigur ca ar avea aceleasi caracteristici. Poate te intorci din Italia cu o glicina la toamna :)
      Ma bucur, ca ti-am infrumusetat ziua, Mihaela ! Si tu m-ai luminat dupa-amiaza cu mesajul tau plin de caldura :)

      Ștergere
    2. Deci, am zis foarte bine ca ai "bibilit-o". :) Desi, initial nu am vrut sa folosesc acest cuvant, dar eram atat de fascinata incat asta mi-a venit in cap. :) Prima oara am vazut o glicina in toata splendoarea ei, intinsa pe o casa de pe Calea Dorobanti, vis-a-vis de Televiziunea Romana. Si cum stateam eu asa intr-o admiratie totala, din casa a iesit proprietarul ,care mi-a spus ca daca imi doresc si eu o astfel de floare, ma asteapta sa-mi dea seminte. Iti dai seama ce text ce se citea pe fata mea incat domnul a fost atat de impresionat si atat de generos. Si eu nu mai conteneam cu scuzele, pentru ca ma oprisem ca "neamul prost", sa ma benoclez la casa omului. :) Apoi am mai vazut o glicina in parcul Herastrau in partea de la "Roata". Este intinsa pe un pin.
      Dani, iti multumesc pentru ca te-ai oferit sa-mi dai seminte. Daca nu gasesc sa cumpar in Italia, voi apela la semintele frumoasei tale. :)
      Seara minunata!

      Ștergere
    3. :)) Incerc sa imi inchipui scena transei in fata minunatei glicine ... Seminte nu-i greu sa iti procuri, dar plantele din seminte nu sunt intotdeauna la fel cu planta mama plus ca o sa intarzie cu cativa ani inflorirea. Daca ma gandesc cum ma uitam la ea cand avea doar frunze, cred ca e de preferat sa pui una mai marisoara.
      O seara placuta si tie, Mihaela !

      Ștergere
  8. E minunata glicina (Wisteria) ta, Dani! Ce idee buna ai avut sa o fotografiezi de jos, efectul e total! Aici, aproape de mine (o vad de pe balcon) a inflorit un perete intreg de glicna, la mall. Movul e mai inchis, e tare frumoasa si asta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De pe veranda nu intra bine in obiectiv, e deja prea mare, asa ca se impunea fotografiatul de jos in sus :) Mi-am dorit mult o glicina alba, chiar si plantasem una la inceputurile gradinii, dar pana la urma am ramas cu asta movulie-rozalie si acum nu-mi pare rau deloc. Doua glicine ar fi fost prea mult. Bravo celor de la mall, ca isi infrumuseteaza mediul !
      O zi frumoasa, Adriana ! Cred ca ai inceput numaratoarea inversa pentru calatoria in Polonia. Ah, daca vacantele ar fi mai lungi ...

      Ștergere
  9. Nu stiu unde gresim dar a noastra nu vrea sa infloreasca nici anul acesta.
    A ta e o spendoare!
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Incearca sa o tai cat mai scurt mai ales in toamna, Myky, cand ii cad frunzele. A mea a inflorit bogat dupa ce i-am curatat toti lastarii laterali si am lasat doar tulpina principala, de fapt doi lastari impletiti ca o tulpina rasucita plus ramurile aferente, dar si ele scurtate mult de tot. Nu te descuraja ! Te imbratisez !

      Ștergere
  10. Dar cît e de frumoasă!!! Chiar ai de ce să fii mîndră! Aduce bucurie și celor care privesc doar fotografiile. O zi splendidă, Dani!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca e admirata :) Multumesc, Marta !!! O zi frumoasa !!!

      Ștergere
  11. Superba glicina ai Dani, parca avem si noi una pusa de administratia de sector, vecinii care au geamurile spre intrarea in bloc au mesterit o arcada, o sa fiu mai atenta anul acesta si poate sa-i fac si ceva poze.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca ai o glicina langa intrare, e imposibil sa nu o iei in seama cand infloreste :) Sa-i faci poze neaparat, sa vedem cum au aranjat-o pe arcada vecinii. E mereu ceva de invatat privind gradinile altora.

      Ștergere
  12. Cu ce frumusete te-a intampinat gradina...cred ca stai tot pe langa ea in perioada asta. :) Mi-as dori si eu sa am o glicina asa de mare dar cand ma gandesc cat de mult timp ii ia sa se faca asa parca renunt la idee.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti dai seama, ca nu-mi vine sa mai plec de-acasa :) Eu zic, ca merita sa o astepti 5-6 ani, desi adevarul e ca am bombanit in fiecare primavara pana au aparut primii ciorchini :)

      Ștergere
  13. E superba!
    Glicina este foarte populara si aici in regiunea mea. O admir adesea prin curti si ma gandesc sa plantez si eu una candva. Nu stiu daca este doar impresia mea, dar o gasesc un pic misterioasa. Parca spune o poveste din alte timpuri...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E foarte romantica si atat de persistenta :) Daca ai la dispozitie vreun zid expus la soare sau o pergola pe care vrei sa o imbraci in verde, glicina e un candidat de nadejde.

      Ștergere
  14. Superba glicina ta!
    Esti o gradinareasa norocoasa, Dani :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Merci, Ioana ! Cand plantele sunt fericite, ma simt si eu norocoasa :)

      Ștergere
  15. Wooooow, ce ploaie.....reiterez dorinta pe care ti-am scris-o in comentariul anterior.
    M-am indragostit de florile, gradina si blogul acesta, stii?
    Prima poza este absolut fantastica, cum ti-o fi venit ideea unui asemenea unghi. Adevarat spectacol floral si de compozitie!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am tot incercat si alte unghiuri, dar in final, cand am incarcat pozele pe laptop, asta pe colt m-a atras cel mai mult :) Ma bucur ca iti place, Mihaela ! Invitatia la cafea ramane deschisa :)

      Ștergere
  16. Superba prima poza, Dani.
    Perfect unghiul ales...te felicit!
    Si, fata de anul trecut, este mult mai bogata in chiorchini.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Simona ! E plina, plina de flori si inca mai are ciorchini cu boboci :)

      Ștergere
  17. Superba glicina ta! In fiecare an imi propun sa imi iau si eu una dar in fiecare an omit pentru ca nu stiu unde sa o pun. Cand ma voi muta la casa mea i fac eu un loc in gradinuta...neaparat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ii trebuie spatiu mult. Eu imi doream initial sa o intind pe o pergola dar cum pergola e inca in asteptare am urcat-o pe balcon :)

      Ștergere
  18. Auuuuu! Comentasem la o alta fotografie a glicinei si acum, urmarind articolele mai vechi, am dat de acesta. Ce minunatie! Si fotografiile sunt demne de un profesionist!

    RăspundețiȘtergere