Wikiplayer

luni, 30 septembrie 2013

O salata colorata

    O reteta de salata de toamna, care noua ne place foarte mult. O salata de sfecla rosie, un ingredient banal, care se gaseste usor si arata fantastic de bine. 
    Se folosesc sfeclele fierte in coaja sau coapte la cuptor. Se curata si se taie cuburi. Adaugam un mar curatat, taiat cubulete si stropit cu lamaie. Apoi iaurt gros, din cel strecurat , frecat cu cateva liguri de ulei de masline si otet dupa gust, un catel de usturoi ras  ( daca va place usturoiul puneti mai mult, depinde si de marimea bulbisorilor ), sare, piper si pentru culoare, o ligurita de suc de sfecla cruda. Se amesteca si se pune intr-un bol. Deasupra se presara nuci prajite si se orneaza cu iaurt si felii de mar.




Pofta buna  !

32 de comentarii:

  1. Bună DANI!
    Arată super și cred că este delicioasă!
    O săptămână frumoasă îți doresc!
    Cu mult drag!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ihm, cred ca e grozava! Ce coincidenta, azi chiar am facut salata de sfecla rosie dar simpla. Cu mar am mai mancat in Uzbekistan si mi-a placut. Voi incerca si reteta ta doar ca nu stiu cum fac cu iaurtul fiindca stii ca noi nu avem din ala. Dar ma descurc:)

    La noi ploua de sambata noaptea si e frig. Ce departe e acum Peloponezul, cu caldura sa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt sigura, ca o sa-ti placa, Adriana :) Usturoiul e un adaos clasic pentru sfecla in Grecia. Iaurtul il poti pune la scurs in tifon, ca sa obtii ceva mai gros ... cum se face cu branza de vaci.
      Acum s-a ponit si aici sa ploua. Furtunos, cu fulgere, tunete si torente de apa pe drumurile in panta. Am ajuns cu greu acasa, mi-a intrati apa in masina :) A fost prima zi, ca am cautat haine mai groase :)

      Ștergere
    2. Iti doresc sa nu tina mult, sa te mai poti bucura de toamna.

      Usturoi cu sfecla rosie e o noutate pentru mine. Voi incerca:)

      Ștergere
    3. Azi a fost soare si umed. Maine o sa se racesca si la noi, dar nu chiar ca in Romania :) Tocmai am vazut stirile si m-am infiorat ...
      Sa-mi zici cum ti-a placut salata :)

      Ștergere
  3. arata superb! îmi place mult sfecla, asa ca am notat reteta si iti multumesc. Sper sa o probez cat mai repede! imi lasa gura apa, numai cand privesc fotografia ta! hmmmm. ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu placere, Carmen ! Daca iti place sfecla, o sa te indragostesti de reteta asta, garantat :)

      Ștergere
  4. Nawet kolor ten sałatki zachęca do zjedzenia jej. Jest też świetnie przybrana. Pozdrawiam i duży buziak.
    Chiar și culoarea acestei salata te încurajează să-l mănânce. De asemenea, este bine imbracat. Salutări si un sarut mare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Are o culoare nemaipomenita, da. Si e un aliment sanatos. Pozdrawiam i buziaki, Gigo !!!

      Ștergere
  5. Suna interesant iar prezentarea de exceptie! Chiar trebuie sa scoatem sfecla din gradina si cred ca merita incercata reteta. Merci si seara buna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa incerci si sa-mi dai de veste cum ti-a reusit, Myky. In varianta mai putin dietetica se poate adauga si maioneza la sos :) O seara linistita !

      Ștergere
  6. Interesanta combinatie , nuci si sfecla, nu am stiut ca se potrivesc. Cred ca am sa fac si eu salata asta. Te imbratisez ! Dana B.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nucile se potrivesc de minune. E o alternativa mai festiva a salatei de sfecla :) Te imbratisez si eu, Dana ! Noapte buna !

      Ștergere
  7. Da,esti o gospodina si un fotograf bun.Imi place sfecla si salata o s-o incerc.Multumesc,mai schimbam,macar mancarea, de acum incolo.Cu drag,

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc !!! Eu o sa fiu bucuroasa, daca o sa aiba succes reteta si mai ales daca o sa-i placa bobocelului tau :) O zi frumoasa maine, draga mea !!!

      Ștergere
  8. Love beetroot, and putting some yogurt with it sounds a great idea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. The greek yogurt is great in salads, much better than mayonnaise :)

      Ștergere
  9. Ce buna trebuie sa fie, fix aseara am facut si eu niste sfecla dar am pus-o intr-un borcanel cu chimin si otet balsamic pana azi la pranz :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu cu sfecla cu chimion n-am gustat niciodata :) Acasa, in Banat, o pregatim traditional cu hrean. O sa incerc si eu reteta ta, vad ca si Maria foloseste chimion.

      Ștergere
  10. Multumim de reteta, Dani, o incercam! Noi o faceam simpla, ulei de masline, lamaie si chimen. A ta are si aspect deosebit!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur, ca place reteta :)
      Chimionul o sa-l incerc sigur. E foarte buna salata de sfecla si simpla, mai ales ca se poate pastra bine la frigider. Si daca vrei, poti folosi la salata simpla si frunzele fragede cu tot cu coditele rosii. E o salata clasica de iarna intalnita des in meniul tavernelor grecesti.

      Ștergere
  11. Noi facem salata de sfecla cu hrean ras si zeama de lamaie. E o combinație foarte placuta iuteala hreanului cu dulceata sfeclei și acreala parfumata a sucului de lamai.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Varianta romaneasca e cu hrean si la noi, dar cu otet in loc de lamaie. Imi place mult asa, mai ales iarna :) Urmatoarea salata va fi iute, se raceste vremea de pe-o zi pe alta ...

      Ștergere
  12. Si mie imi place salata din sfecla rosie coapta si taiata felii, in diverse combinatii de alte ingrediente. Dar tu ai ornat foarte frumos cu merele asezate vertical , elegant si sunt sigura ca si parfumat si delicios. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, ai dreptate sfecla se potriveste cu multe ingrediente. Imi place si mie cu cartofi sau cu morcovi fierti, cu muraturi sau cubulete de branza. Putin ulei bun si otet sau lamaie si salata-i gata :)
      Cu mere e asa de racoroasa, mai ales cu mere acrisoare, cum sunt cele verzi. Combinatia asta place mult baietilor :)

      Ștergere
  13. In afara de salata de sfecla, imi place cantecul acesta si vocea interpretei.
    Dani, mi-am amintit cum il cheama pe cantaretul grec pe care l-am ascultat mult intr-un timp, pana mi-a disparut cd-ul ! Philippo Nicolaou. Te rog mult, poate il gasesti tu si pui o melodie, are o voce foarte calda.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu mi-e cunoscut Philippos Nikolau, dar o sa vad ce pot gasi pe Youtube :)

      Ștergere
  14. Thanks for the lovely recipe Dani. Must taste great. I am going to try it.
    Have a great day.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. If you like yogurt, you will love this salad :) Have a nice day too, Marijke ! Hugs !

      Ștergere
  15. Iata o varianta greceasca a salatei de sfecla pe care o voi incerca negresit! Sunt curioasa de gustul dat de alaturarea sfeclei si nucilor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Merg grozav nucile in salata de sfecla, sunt sigura ca o sa-ti placa :)

      Ștergere