Wikiplayer

marți, 17 septembrie 2013

Despre gradina ...

  Cam ciufulita in prag de toamna, draga de ea ... dar inviorata dupa prima ploaie ce-a spalat praful de pe frunze si-a umezit pamantul uscat. Pe ramurile trandafirilor atarna cercei de macese, salvia flutura smocuri de frunze argintii, cateva rosii stralucesc pe plantele uscate aproape in intregime. Miroase a proaspat si-a busuioc inflorit. Pe alocuri mai gasim mure si capsune ... Ma bucur ca o sa pot curata gradina. Nu m-am ocupat prea mult de ea in ultima vreme si trebuie sa recuperez. E ca un nou inceput.






22 de comentarii:

  1. Astept noua organizare a gradinii.Trandafirii mei nu apuca sa faca macese,le tai florile dupa ce se trec.Noapte buna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Deocamdata am intrat cu foarfeca in clematite si trandafiri :) Daca se inmoaie pamantul dupa ploaie, o sa incepem sa curatam straturile de legume si sa planuim semanaturile de toamna - iarna.
      Eu las macesele la trandafirii ce infloresc doar o data pe an. Se bucura pasarile si am si eu la ce sa privesc acum, ca sunt putine culori in gradina. O zi frumoasa !

      Ștergere
  2. Bine ai revenit din concediu, desi am vazut si frumusetile pe unde ati trecut din prima postare!!!
    Dupa mine, inceputurile gradinaritului sunt cele mai frumoase. La noi inca mai rodesc legumele si sunt asa frumusele, ca dovleceii si castraveciorii..
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bine ne-am regasit !
      Asa-i, inceputurile-s cele mai frumoase, pline de sperante :) Imi place sa fac ordine in gradina, sa imprastii seminte noi, sa descopar reinvierea vreunei plante crezute pierdute ... sa simt pamantul sub degete. Sunt norocoasa, ca pot face asta de doua ori intr-un an.
      Dovleceii mei s-au uscat demult, castraveti n-am pus deloc ... anul asta rosiile au fost reginele gradinii.
      Te sarut si te imbratisez, Vasi !

      Ștergere
  3. Nu sunt o mare iubitoare a toamnei...dar este frumoasa in felul ei. Eu ma bucur toamna de nuci verzi, de strugurii din gradina, de dovlecii placintari, de must, de ultimele flori, care culmea, sunt atat de vesele si frumoase si deloc surprinse de frigul care se lasa seara si dimineata si in general ma bucur de parfumul toamnei, care -mi pare o doamna distinsa , sobra :) cum de altfel primavara o aseman cu o domnisoara, vara cu o tanara doamna iar iarna cu o bunicuta :) Pup ! Dana B.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Frumoase comparatii :) Desi primavara e cea care vine cu alaiul de flori si alte minuni, toamna mi-e mai apropiata de suflet. Aici e blanda, sunt multe zile insorite, totul se trezeste la viata dupa vara fierbinte, aerul devine racoros ...
      Sa speram, ca va fi o toamna lunga :)

      Ștergere
  4. Macesele sunt minunate!
    Cel putin la trandafirii care infloresc doar o data, merita din plin sa fie lasate, o sa ai un pic de culoare chiar si iarna!
    Toate cele bune Dani!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E si asta o calitate a trandafirilor :) Merci, Vulpito ! Numai bine !

      Ștergere
  5. La voi se pare ca toamna e un nou inceput, nicidecum un sfarsit al gradinii:) Mi-ar placea sa fie la fel si la noi. Mmmm ce bune ar fi acum niste mure de la tine din gradina:)
    Imi place si mie toamna dar sa zic asa cam pana la 15-20 octombrie ca dupaia de devine urata si abea astept venirea primaverii:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, ne pregatim de treaba de parca ar veni primavara :) N-o sa am rosii in gradina, dar salata verde si varza vor fi vedetele sezonului :)

      Ștergere
  6. Noi, adunam nucile,piersicile,merele alunele si ultimele rosii. Au cazut si cateva gutui,dar sunt mici din cauza secetei. Anul acesta m-au rasplatit tuberozele cu florile lor parfumate. Spor la treaba in gradina !!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce-as mai gusta niste nuci proaspete si niste mere zemoase din gradina ... Ma bucur, ca ti-au inflorit frumoasele tuberoze, se pare ca lor le-a priit primavara ploioasa :) Ne gandim la voi, mama !

      Ștergere
  7. Imi place mult toamna.Astept sa vad gradina,tare-mi place ceea ce ne arati!
    Numai bine si spor la treaba!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si mie-mi place, Mihaela :) Sper sa reusesc sa fac mai des poze in gradina ... azi era inflorita o zorea violeta si imi facea cu ochiul, dar n-am avut timp de ea ...
      Toate cele bune, draga mea !

      Ștergere
  8. ce cioncidenta, si eu am gasit un maces la poarta! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E vremea lor :) O poarta impodobita cu macese nu poate fi decat perfecta !

      Ștergere
  9. Chiar ciorchini de macese ai , probabil ca de la frumosii trandafiri urcatori pe care i-ai avut, sunt asa. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daa, trandafirii urcatori ma bucura cu macese :) Cele din poze sunt macesele Jasminei :)

      Ștergere
  10. Ce frumos! Macesele sunt atat de decorative! Imi place sa fac toamna buchete cu fructe de maces, paducel s.a., impestritate de frunze ruginii...A venit din nou toamna...Pentru mine, luni e prima mea zi din viata de pensionar...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Macesele sunt si ele o podoaba a trandafirilor. Stiai, ca unii trandafiri sunt cultivati in scopul recoltarii frumoaselor bobite rosii ? As vrea, sa am mai mult loc in gradina ...
      Iti urez o toamna superba, Adriana, cu atat mai mult cu cat e prima toamna in care vei fi libera sa te bucuri de fiecare zi fara obligatiile serviciului. Felicitari pentru pensie si multi ani frumosi inainte, cu muulte calatorii, bucurii si sanatate !!!

      Ștergere
  11. Bellissime immagini,hanno una luce particolare.....hanno la magia dell'autunno!
    Buona serata mia cara amica e buon mese di ottobre!
    Un caro abbraccio:)
    Luci@

    RăspundețiȘtergere