Wikiplayer

vineri, 3 iunie 2011

Trandafiri de dulceata

    In perioada asta, cind infloresc trandafirii, multa lume cauta pe Google despre trandafirii de dulceata. Pina de curind nu stiam mare lucru despre tema asta, dar am cautat si eu informatii. 
   Soiurile de trandafiri de dulceata apartin trandafirilor antici, cu mici exceptii. 
   Lista mea e urmatoarea :
  •  Conditorium ,  Konditor -  Rose sau trandafirul unguresc          (Gallica Rose ), de un rosu inchis purpuriu
  • Gertrude Jekyll , trandafir englezesc, modern (  Austin ), roz intens
  • Ispahan sau Roza de Damask, Rose d'Isphahan , Pompon des Princes ( Damask Rose), roz cu margini mai deschise la culoare
  • Jaques Cartier sau Marchessa Bocella ( Damask Rose ), de un roz viu si luminos
  • Queen of Denmark sau Naissance de Venus ( Alba Rose ), roz, ce se decoloreaza pe masura ce se deschide floarea
  • Louise Odier ( Bourbon Rose ),roz - e trandafirul din fotografie

  • Mme. Boll ( Portland Rose ),roz intens cu margini translucide
  • Mme. Hardy ( Damask Rose ), unul din cei mai frumosi trandafiri de Damask, alb cu un buton verde in centru
  • Mme. Isaac Pereire ( Bourbon Rose ), roz fuchsia
  • Rose de Resht ( Damask Rose ), purpuriu (  foto intr-un post anterior )
                    Deci, cei care cautati trandafiri de dulceata, alegeti.

23 de comentarii:

  1. am cautat cu google cateva fotografii din lista asta data de tine si pentru care iti multumim. ceea ce am constatat este ca trandafirii de dulceata sunt cei care au foarte foarte foarte multe petale, adica sunt "batuti", in limbaj mai plastic. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Pana acum m-ai innebunit cu imaginile....acum imi faci pofta cu dulceata...din butasii mei s-a prins unul singur Damascus...sunt in cautare de vreo 2 butasi Damascus si cativa englezesti...Am vrut sa iau de la David Austin din Anglia....dar transportul era dublu fata de trandafiri...Deh....
    Pofta mare la dulceata...te pup

    RăspundețiȘtergere
  3. Uite reteta de trandafiri....
    http://www.culinar.ro/forum/continut/Retete-in-imagini/7950/Dulceata-de-trandafiri/
    Este indicat sa tai partea alba a petalelor(2-3 cm),si sa freci petalele cu sare de lamaie...dulceata va pastra culoarea roz a florilor...
    Pofta mare

    RăspundețiȘtergere
  4. Da, Cristina, sint trandafiri " batuti " si au toti o aroma fantastica.Merita, sa ai asa ceva in gradina !

    RăspundețiȘtergere
  5. Codrina, multumesc mult pentru reteta ! Cind o voi pune in practica, o sa dau raportul !
    Trandafirii mei de Damasc sint de la P. Beales. Scump dar impecabila calitatea. I-am plantat in Decembrie si, in Aprilie, erau plini de flori.
    Ai lui Austin sint majoritatea parfumati dar numai G.Jekyll e de dulceata.

    RăspundețiȘtergere
  6. Great list of particularly fragrant roses! I am growing Rose de Resht and Mme. Isaac Pereire in my own garden and can vouch for their strong perfume. Besides that the flowers are very lovely, too!
    Christina

    RăspundețiȘtergere
  7. Superbi.Am si eu alb si roz,dar nu stiu cum se numesc,pentru ca erau deja aici cand ne-am mutat.
    Dar nu mai conteaza numele,bine ca am :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Christina, I love those old fragrant roses. I will try, to make some jelly with the petals.

    RăspundețiȘtergere
  9. Victoria, daca sint de dulceata, sint de valoare. Se pot folosi si in bucatarie si ptr. diverse tratamente. Unde mai pui, ca sint si aratosi ! Pune poze, sa-i vedem !

    RăspundețiȘtergere
  10. Pink roses are my favorite. This rose is gorgeous!

    RăspundețiȘtergere
  11. Dani, thank you for the list. I have not tried to make any food with roses, but I thought all rose petals are edible? Would you write a post on how you make a rose petal jam?

    RăspundețiȘtergere
  12. Masha, all roses are edible, but those on the list are the best. I will write a post about the rose jam. Now I have very little blooms on rose de Resht...

    RăspundețiȘtergere
  13. Mie cand imi trimiti o poza pentru concurs? Credeam c-ai sa fii prima!
    P.S. ma innebunesti cu muzica ta greceasca, mai ca-mi vine sa las balta Franta aia gomoasa si sa ma avant spre Egee!!:D

    RăspundețiȘtergere
  14. Iti trimit astazi, Alex ! Trebuie sa aleg, nu stiu, ce sa trimit !
    Pai, fa-ti planuri, sa vii in Septembrie. E cea mai frumoasa luna de concediu. Si, ce e in Grecia nu exista pe Coasta de Azur. Am vazut eu, ce plaje au pe acolo. Nu se compara !!! Ca sa nu mai vorbim de viata nocturna, care acolo e inexistenta. Oamenii, nu stiu, sa sa distreze... Acolo, e de mers, sa vezi gradini si muzee, dar nu m-as duce pentru mare...

    RăspundețiȘtergere
  15. S-a facut! Uite chiar acum am vorbit cu sotul meu. Mergem unde o fi in iulie, ca suntem programati pentru concediu, 10 zile si nici eu nu mai pot, am obosit rau de tot, iar in septembrie, in a doua transa de concediu iti facem o scurta vizita! Abia astept! :)))

    RăspundețiȘtergere
  16. Imi spui cind ( mai bine la inceputul lunii, sa nu fie copii la scoala ). Sa aranjez citeva zile libere. Bravo !!! Nu te incurci, sa iei hotariri. Ma bucur, Alex !

    RăspundețiȘtergere
  17. Ha, ha! Asa e! Iau decizii rapide ( si bune!), doar sunt cadru de conducere! :D))Tinem legatura.

    RăspundețiȘtergere
  18. Da, Alex, cind stii ce si cum, ma anunti !

    RăspundețiȘtergere
  19. Nu este nevoie sa taiati partea alba, operatiunea se face doar la trandafirii mai pielosi, cu petalele mai groase. La adevaratii trandafiri de dulceata, cei unumerati, tocmai asta e avantajul, ca partea alba nu e dura. Petlalele lor sunt suficient de subtiri ca sa nu conteze partea alba.
    Trandafirii de dulceata au mmulte petale, dar mai au niste caracterisitici - petalele mai mici ca dimensiune si textura fina a acestora. Asta are avantajul ca nu gasesti niste bucati mari de petale in dulceata, si sunt suficient de subtiri ca sa confere doar textura produsului. Daca desfaceti un damascena si va uitati la petale, ele sunt petale mai inguste, marunte, nu au latime, e ca si cum trandafirul a fost taiat cu foarfeca.

    RăspundețiȘtergere
  20. Hi , i love the Gertrude she is so beautiful.
    Love your lovely photo's.
    Have a Nice weekend.
    Love,
    Annette

    RăspundețiȘtergere