Wikiplayer

sâmbătă, 16 aprilie 2011

De Florii

     Afara ploua mocaneste si e o zi,  de parca am fi in prag de toamna ... Nu pot sta in gradina, sa ma uit la flori si ma uit la fotografii. Si, cum miine e Ziua Florilor (aici in Grecia i se spune Ziua Dafinilor si se impart la biserica , dupa slujba , crengute de dafin ), o sa postez cele mai frumoase fotografii din ultimele zile insorite.
    Intii lalelele ... infloresc in valuri, fiindca le-am pus in mai multe etape. Si asta , pina la urma s-a dovedit a fi un lucru bun. Dupa cele rosii si-au deschis potirele cele albe, citeva mov si urmeaza cele duble roz.














         Prima clematita am uitat cum o cheama ...


      Jasminum polyanthum - stiati ca, dintre toate parfumurile, cel de iasomie are puterea de a ne face sa ne simtim fericiti ? E dovedit stiintific ca mirosul iasomiei elibereaza undeva in centrii nervosi o substanta asemanatoare valiumului. 


      Apoi ultimele narcise ... ma bucur de cele " poetice " ( cu mijlocul galben cu dungulita rosie).  Anul asta au inflorit pentru prima data. Sint mostenire din gradina strabunicii din partea mamei. Ii placeau mult florile, mai ales narcisele albe si zambilele albastre.  Eu n-am cunoscut-o, dar florile ei au ajuns pina la mine.



        Garofite roz, ce si-au gasit drumul in gradina in primavara asta  ...




     Incepe sa infloreasca si liliacul. Tufele sint inca foarte tinere.  Nici nu ma asteptam sa vad flori in primavara asta.  A fost o toamna atit de dulce, incit anul trecut au inflorit de doua ori.




      E rindul fantasticelor caldaruse. Imi place sa le spun si colombine. Sint atit de delicate si frumoase si au un fel de a fi, de parca ar zbura. Inaripatele colombine rasar unde le place si isi schimba culoarea de la an la an. Se vede cit le iubesc, dupa cite fotografii am cu ele. Ar trebui sa le rezerv un post special dar nu ma pot abtine.

















      Si o surpriza : nu stiu cum a sosit in gradina,  dar a rasarit o anemona rosie sub lamii.








        Iar in final, irisii galbeni impodobiti cu stropi de ploaie.






                                          Va urez, o duminica frumoasa ! 
                                        La multi ani, tuturor sarbatoritilor !

17 comentarii:

  1. U Ciebie już te wszystkie kwiaty kwitną? Masz w ogrodzie kolorowo i pachnąco. Ja jeszcze muszę poczekać na taki rozkwitnięty ogród. Pozdrawiam

    RăspundețiȘtergere
  2. Giga, in curind va fi inflorita si gradina ta. Si acum e splendida. O sa ma ierti, ca nu scriu in poloneza .Inteleg, dar mi-e greu sa imi gasesc cuvintele potrivite... Am incercat, din nou ,sa comentez pe blogul tau. De data asta ,n-am reusit sa trec de cuvintul de control... Multe salutari!

    RăspundețiȘtergere
  3. Superbe florile....La noi a fost frig,dar si asa cele mai curajoase au imbobocit...saptamana asta vom avea sedinta de shooting....

    RăspundețiȘtergere
  4. BEAUTIFUL! So many wonderful pictures, I really enjoyed this post! I loved the columbines especially, and the irises with drops of water... But they are all wonderful. Thanks for posting. I love your new blog header too.

    RăspundețiȘtergere
  5. Superbe fotografii. Esti cu o luna inaintea noastra. Liliacul e de-abia inmugurit aici. Sper sa fac si eu fotografii astazi, de Florii, si sa le postez.
    De doi ani ma chinui sa cresc din seminte caldaruse si nu reusesc. Si anul acesta am pus seminte in ghiveci si le bibilesc toata ziua, dar nu a iesit nimic. Voi pune iar seminte, dar nici nu stiu ce sa le mai fac pentru ca respect indicatiile de pe plic.
    Ce flori ai postat pe header? Arata foarte bine.

    RăspundețiȘtergere
  6. Dimineata de Florii a venit cu cer limpede, soare si promisiunea ca va urma o explozie de flori.
    M-am plimbat in nestire printre florile tale si m-am imbatat de miresme, culori, linii si volute. O nebunie!
    E clar ca primavara de la voi e cam cu o luna inaintea primaverii noastre.Dar sunt optimista, sunt semne clare ca va sa vina revolutia florala si peste gradinile noastre :D

    RăspundețiȘtergere
  7. Codrina, asa-i, ca sint frumoase ! Ne rasplatesc cu atita generozitate... De-abia astept, sa vad florile tale ! Si la noi e frig, astazi am vazut zapada pe culmile muntilor. Florile sint ca la frigider...

    RăspundețiȘtergere
  8. Masha, thank you for your beautiful words. I LOVE your blog too. I am so happy you enjoyed the post. Colombines are very dear to me...

    RăspundețiȘtergere
  9. Gabi, astept cu nerabdare, sa-ti vad florile.O vizita virtuala in gradina ta...
    Florile de pe header sint caldaruse, o fotografie putin altfel, in lumina piezisa de amurg.
    Ce pot sa te sfatuiesc eu apropo de caldaruse: cauta seminte de la cineva care le cultiva. Cele cumparate ies greu.In ultima instanta, iti trimit eu in vara seminte prin posta. Nu le acoperi cu pamint, au nevoie de lumina ca sa germineze. Si e mai bine, sa le semeni mai tirziu, in perioada cind planta face seminte. Daca o sa reusesti, sa iti rasara citeva, restul e usor, se vor semana singure. Eu le arunc in ploaie prin straturi si ele rasar unde le place.

    RăspundețiȘtergere
  10. Laura, multumesc de cuvintele frumoase ! Stii, un motiv de existenta al blogului, e sa nu uit frumusetea cuvintelor ... Si tu astazi m-ai facut sa o simt ... Ma bucur, ca ti-a placut plimbarea . Si ma bucur, ca esti optimista cu primavara asta intirziata. De cind sint in Grecia n-am vazut , pina acum, zapada pe munti de linga noi, in Aprilie ...

    RăspundețiȘtergere
  11. Doamne, ce frumuseti, Dani! Aproape ca le-am simtit parfumul ! E un adevarat paradis acolo la tine!

    RăspundețiȘtergere
  12. Alex, gradina pentru mine e o mare bucurie ! Culoare, arome, miscare, lumini si umbre...Si, pentru toti gradinarii pasionati , e la fel !

    RăspundețiȘtergere
  13. You have a beautiful blog, thanks for sharing your garden.

    RăspundețiȘtergere
  14. Thank you, Rosy Inspiration !

    Viata la tara - inca nu am reusit sa depistez numele tau, multumesc !

    RăspundețiȘtergere
  15. vreau sa stiu cate cv despre gazania floare de gradina

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E o planta usor de cultivat. Se foloseste mult la borduri. Rezista bine la seceta. La mine, fiindca nu ingheata, revine an de an si se seamana singura din seminte. Poate avea flori albe, crem, galbene, portocalii si rosii spre cafeniu, cam de culoarea castanelor proaspete. Ce altceva ai vrea sa stii ?
      Poate imi spui si cum te cheama :)

      Ștergere